Usprawnienie komunikacji między klientem a firmą jest możliwe bez zbierania danych użytkowników. Udowodnił to polski startup AdEmotion.

AdEmotion to polski startup założony w 2017 roku przez Aleksandra Reiffa oraz Zbigniewa Jankowskiego. Stworzyli oni narzędzie, które precyzuje targetowanie reklam nie ze względu na wiek czy płeć, tylko… cechy osobowości.

Stworzenie profili psychologicznych klientów było możliwe dzięki współpracy z naukowcami z Centrum Innowacji Uniwersytetu SWPS. Przeprowadzono badanie na 4 tys. użytkowników mediów społecznościowych, którzy odpowiedzieli na 200 pytań. Dzięki tej szczegółowej analizie preferencji udało się stworzyć profile psychologiczne.

„Platforma AdEmotion jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku na wysokiej jakości dane. Łączy dostępne na rynku dane demograficzne, geolokalizacyjne, społeczno-ekonomiczne i behawioralne z wiedzą na jeszcze głębszym poziomie – kim są obecni i potencjalni klienci, jaką mają osobowość, jakie wyznają wartości, jakie są ich preferencje estetyczne. Skutecznie pobudzona intencja zakupowa przełoży się na rozwój Twojego biznesu” – czytamy na stronie startupu.



Więcej niż start-up technologiczny

AdEmotion – dzięki zastosowaniu big data, data science oraz AI w codziennej pracy – stworzył unikalną technologię analizy i przetwarzania śladów cyfrowych. Udało się to przy współpracy z Uniwersytetem SWPS.

Polski startup zaprojektował narzędzie, które pozwala na ulepszenie komunikacji między firmą a klientem. Jak to robi? AdEmotion analizuje użytkowników pod względem cech osobowości i dzięki temu wybiera najlepsze preferencje reklam wyświetlanych w sieci. Co więcej, nie zbiera danych o użytkownikach. Działa na podstawie śladów cyfrowych, które użytkownicy pozostawiają w sieci poprzez np. interakcje na Facebooku. AdEmotion analizuje je anonimowo i pozwala mu to na rozszyfrowanie cech osobowości klientów.

Tak jak wspominaliśmy, aby stworzyć konkretne profile psychologiczne użytkowników, startup we współpracy z Uniwersytetem SWPS przeprowadził badania na 4 tys. osób. Odpowiedziały one na 200 pytań, które dotyczyły m.in. wyznawanych wartości. Tym samym udało się określić profile na podstawie pozostawianych śladów cyfrowych.

Co ciekawe, niedawno AdEmotion wzięło udział w konkursie organizowanym przez UNICEF, w którym polski startup został wyróżniony i zaproszony do współpracy. Będzie on pomagać w znalezieniu efektywnego sposobu na pozyskiwanie funduszy przez międzynarodową organizację. Dzięki rozwiązaniu Polaków będzie można lepiej dobierać grupę odbiorców do kampanii.

AdEmotion partnerem Microsoftu

W zeszłym roku AdEmotion zostało partnerem Microsoftu. Współpraca z gigantem technologicznym pozwoli polskiej spółce rozwijać stosowane innowacje oraz realizować międzynarodowe projekty R&D.

„Współpraca z Microsoft otwiera nam wiele drzwi i daje ogrom możliwości, takich jak wykorzystanie naszej platformy do kampanii digital, wspólne tworzenie oferty handlowej dla klientów firmy, czy wsparcie międzynarodowych ekspertów przy rozwoju produktów. Cały proces został zainicjowany eksploracją platformy Microsoft Azure, która stanowi nasz fundament zaplecza technologicznego” – powiedział Aleksander Reiff, prezes i współzałożyciel AdEmotion.

Ponadto, AdEmotion otrzymało w 2019 roku 4 mln zł dotacji od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Dzięki temu polski startup tworzy drugie narzędzie przeznaczone do realizacji kampanii digital. Jak podkreśla Aleksander Reiff, będzie to pierwsze narzędzie, które pozwoli kompleksową obsługę klientów.

„AdEmotion udowadnia, że polskie firmy mogą tworzyć rozwiązania wyznaczające nowe standardy na rynku, nie tylko w Polsce, ale również w skali międzynarodowej. Platforma personalizacji korzystająca z mechanizmów AI tworzy zupełnie nowe możliwości dostarczania indywidualnych treści dostosowanych do unikatowych cech osobowości odbiorców” – powiedział Wojciech Życzyński, członek zarządu w polskim oddziale Microsoft – „Swoistym silnikiem rozwiązania jest technologia chmury obliczeniowej Microsoft Azure, która zapewnia wprost nieograniczone możliwości mocy obliczeniowej. Pozwala ona nie tylko przetwarzać w bezpieczny sposób dane o zachowaniach internautów, ale również skalować biznes otwierając potencjał wzrostu na rynkach międzynarodowych” – dodał.