Białostocki startup wprowadza w biurach nowoczesne rozwiązania, które zmieniają warunki pracy znane do tej pory. Jednak czy tak będzie wyglądać przyszłość w pracy – jak zły sen rodem z orwellowskiego „Roku 1984”?

Organizacja przestrzeni w dużych biurach często spędza sen z powiek managementowi, który szuka możliwości usprawnienia pracy i obniżenia kosztów. Z odsieczą przychodzi białostocki startup, który otwiera nowe możliwości przede wszystkim dla przedsiębiorstw korzystających z ogromnych przestrzeni biurowych. A także tych, które przyjmują na co dzień dużą liczbę gości, np. kurierów.

Jak działa Zonifero i o jakich oszczędnościach mówimy?



Zarządzanie przestrzenią i monitoring pracowników

Dwa najlepiej działające produkty białostockiej firmy to Zonifero WorkPlace oraz Zonifero Lobby/Passport. Najpierw zajmiemy się tym pierwszym.

Workdesk wykorzystuje najnowsze technologie jak Internet of Things i znajduje zastosowanie przede wszystkim w firmach, w których pracownicy nie mają przypisanego stałego miejsca pracy, a także gdy występuje duża rotacja kadry. System WorkPlace zakłada usprawnienie zarządzania przestrzeniami wspólnymi w czasie rzeczywistym i stawia na mobilność pracowników. Ponadto, pomaga w komunikacji między pracownikami, zgłaszaniu przez nich problemów dotyczących sprzętu czy też pozwala na pełne wykorzystanie sal konferencyjnych w realnych warunkach, a więc przeciągających się spotkań i anulacji ad hoc. Takie zarządzanie można zastosować też wobec hot-desków.

Ponadto WorkPlace umożliwia podłączenie do systemu HR i ciągłe monitorowanie, kto z pracowników jest w biurze, kto pracuje zdalnie, kto jest w delegacji, a kto na zwolnieniu lekarskim.



Koniec z kolejkami do recepcji

Drugim z systemów, który usprawnia działalność operacyjną przestrzeni biurowych, jest Lobby/Passport. Dzięki łatwemu w obsłudze panelowi z przyjaznym interfejsem, kolejki w lobby staną się przeszłością. Recepcja działa sprawnie, a proces rejestracji gości jest bezproblemowy. Gdy ktoś z odwiedzających zarejestruje się w panelu, zostanie szybko przekierowany do zupełnie innego typu rejestracji, w zależności od tego czy jest gościem firmy, czy kurierem, czy też przychodzi na rozmowę kwalifikacyjną.

Każda z tych rejestracji może oznaczać, że zainteresowany pracownik dostanie powiadomienie na swój telefon z aplikacją Zonifero. Może to być ewentualnie powiadomienie poprzez system mailowy z informacją, że dany gość pojawił się już w budynku.



Największe oszczędności dla dużych sal konferencyjnych

Na stronie Zonifero znajdziemy wygodny w użyciu kalkulator, który pomaga nam obliczyć, ile średnio możemy zaoszczędzić poprzez zainwestowanie w systemy Zonifero. Wynika z niego jasno, że największe oszczędności firmy mogą szukać w optymalizacji wykorzystania dużych sal konferencyjnych. Według tego rozwiązania inwestycja w Zonifero przy naprawdę dużych przestrzeniach – na przykład przy 280 biurkach i 40 salach – zwraca się już w 18 miesięcy!

Do wybrania usług białostockiej firmy może zachęcać także przejrzystość finansowa. Już w kalkulatorze większość kosztów zostaje ukazana w czytelny sposób.

Pomyślmy: internet rzeczy, sterowanie przestrzeniami wspólnymi w czasie rzeczywistym, automatyczna rejestracja i recepcja, ciągły podgląd pracowników, gdzie się znajdują… Dla wielu tak wygląda zły sen rodem z orwellowskiego Roku 1984. Jednak wiele innych osób tak widzi przyszłość naszego funkcjonowania we współczesnych biurach. Czy się z tą wizją zgadzamy, czy nie – i niezależnie od tego, jak patrzymy na coraz większą kontrolę pracodawcy nad pracownikiem – zagadnienia automatyzacji i informatyzacji musimy pilnie śledzić. Trendy w optymalizacji funkcjonowania biur zdecydują o tym w jakich warunkach przyjdzie nam wszystkim już niebawem pracować.