DRAGO entertainment, producent gier koncentrujący się na tworzeniu symulatorów oraz większej gry FPS/survival, rozpoczął oficjalną kampanię crowdfundingową, w ramach której chce pozyskać 1,6 mln zł. Zgromadzone środki zostaną przeznaczone na sfinansowanie nowego modelu funkcjonowania spółki. Wśród kliku strategicznych obszarów są inwestycje w produkcję własnych tytułów – dopracowanie i wydanie pięciu symulatorów, dokończenie gry typu FPS/survival, a także skalowanie prowadzonego biznesu i rozwój zespołu deweloperskiego. Kampania prowadzona będzie za pośrednictwem platformy SmartFunds.

Celem kampanii jest pozyskanie finansowania na kwotę prawie 1,6 mln zł. Minimalny wynik, jaki chcemy osiągnąć to 0,8 mln zł, co pozwoli na częściową realizację przyjętych celów, a więc rozwój własnych produkcji. Chodzi o dopracowanie i wydanie pięciu symulatorów. Zapowiedzi trzech z nich – Gas Station Simulator, Food Truck Simulator oraz Airport Contraband – zostały już ogłoszone i są dostępne w serwisie Steam. Chcemy także dokończyć i wydać grę typu FPS/survival w klimacie post-apokaliptycznym. Tytuł zostanie zapowiedziany w IV kw. 2019.mówi Joanna Tynor, prezes DRAGO entertainment.

Z założeń przedstawionych przez spółkę, wynik kampanii na poziomie 1,2 mln zgromadzonego kapitału pozwoli na rozwój zespołu deweloperskiego. Zostanie także ulokowany na działania mające na celu zwiększenie rozpoznawalności marki DRAGO i tym samym zasięgu sprzedawanych tytułów, dzięki uczestnictwie w targach krajowych i zagranicznych. W przypadku zebrania kwoty maksymalnej, spółka zamierza zwiększyć liczbę portów produkowanych tytułów: XBox, PlayStation, Switch i zbudować wewnętrzny dział testowania.

Kampania crowdfundingowa to dla nas nie tylko możliwość na rozszerzenie swoich możliwości w kontekście pozyskania finansowania na realizację własnych projektów, ale także sposobność do tego by zaprezentować te produkcje nad którymi aktualnie pracujemy. Mamy w portfolio naprawdę obiecujące tytuły – niektóre z nich gracze mogą zobaczyć już teraz na platformie Steam – informuje Joanna Tynor.

Spółka Drago Entertainment jest już na rynku gamingowym od 20 lat. W tym czasie wykonywała gry na zlecene, a przez pięć lat współpracowali z jednym z większych europejskich wydawców – jako pierwsze polskie studio na swoim autorskim silniku tworzyło grę typu MMORPG. Po raz pierwszy w grudniu 2018 r. krakowska spółka wydała na własny rachunek grę Treasure Hunter Simulator, która zwróciła się w pierwszym dniu sprzedaży. Przy komercjalizacji mniejszych projektów spółkę wesprze notowana na NewConnect spółka Movie Games, która jest udziałowcem DRAGO entertainment.

Kampania crowdfundingowa zostanie przeprowadzona za pośrednictwem platformy SmartFunds. Rozpoczęła się 15 października i potrwa do połowy listopada.

Platforma crowdfundingowa Smartfunds pozwala inwestorom angażować się w projekty z szansą na duży wzrost za stosunkowo niewielką ilość kapitału. Platforma została stworzona na wzór rozwiązań i dobrych praktyk z rynku zachodniego, szczególnie z rynku brytyjskiego. Proces jest prosty i przejrzysty. Liczymy, że zarówno inwestorzy, jak i spółki pojawiające się na platformie docenią jej zalety i spowoduje to, że będziemy mogli łączyć ich ze sobą. DRAGO enterteinment to pierwszy projekt na platformie, który cieszy się popularnością i już na etapie pre-kampanii przekonał do siebie dużą liczbę inwestorów – mówi Paweł Biedrzycki prezes zarządu Smartfunds S.A.

Więcej informacji o ofercie: https://drago.smartfunds.pl/

 

O Spółce:

DRAGO entertainment, powstała w 1998 roku w Krakowie. Przez pierwsze lata działalności spółka koncentrowała się na tworzeniu innowacyjnych projektów na zlecenie, które w większości finansowane były przez międzynarodowych wydawców gier. W tym czasie zespół DRAGO entertainment wyprodukował i opublikował znane bestsellery, takie jak Oil Tycoon 2, Cold Zero: The Last Stand czy Hell-Copter, w Polsce znany jako Vulture. Spółka wzmacniała kompetencje zespołu i budowała profesjonalny team oraz opracowywała własne tytuły, by w 2018 roku podjąć decyzję o przyjęciu nowej strategii i skoncentrowaniu się na produkcji własnych gier. W ten sposób, w grudniu 2018 roku na rynku światowym zadebiutowała gra spółki – Treasure Hunter Simulator. Wydawcą tytułu jest notowana na NewConnect spółka Movie Games. Koszty produkcji, zwróciły się w pierwszej dobie po premierze gry.

 

O platformie SmartFunds:

Smartfunds to platforma crowdfundingu udziałowego, której celem jest łączenie inwestorów indywidualnych, z perspektywicznymi spółkami, poszukującymi kapitału na rozwój i wzrost rzędu 1-2 mln zł. Platforma powstała na wzór rozwiązań i dobrych praktyk z rynków zachodnich. Proces jest prosty i przejrzysty dla obu stron. Inwestorzy mają możliwość angażowania się w dotychczas niedostępne dla nich projekty, wykorzystując stosunkowo niedużą ilość kapitału. Spółki, pojawiające się na Smartfunds mogą natomiast, zdobyć potrzebne środki na rozwój i dołączyć do grona swoich udziałowców rozproszoną grupę inwestorów indywidualnych.