Czy można zrobić świetnie rozwijający się biznes e-commerce na bazie szalonych skarpet? Cyprian Iwuć udowadnia, że tak!

Kolorowe skarpetki w śmieszne wzory stają się coraz częstszym dodatkiem nie tylko do codziennych ubiorów, ale także do eleganckich garniturów i wyszukanych damskich stylizacji. Do niedawna można było pomyśleć, że skarpetki były elementem ubioru raczej dyskretnym i nie rzucającym się w oczy. Dzisiaj już tak nikt nie powie. Skarpetki stały się ważnym elementem każdego outfitu – ludzie przykładają do nich dużą wagę i coraz częściej wyrażają siebie właśnie poprzez oryginalne wzory i najdziksze kolory.

I takie właśnie skarpetki z polskiej firmy SkarpetkoweLove podbijają dziś świat skutecznie wykorzystując e-commerce. Co powinniśmy wiedzieć o polskiej firmie odnoszącej skarpetkowy sukces?



Od pucybuta do CEO

W jednym z wywiadów Cyprian Iwuć – założyciel i CEO firmy SkarpetkoweLove – wspominał historię powstawania firmy. Od zawsze marzył o prowadzeniu własnej działalności, a nie pracy na etat. Pomimo że miał mnóstwo pomysłów, przez długi czas nie mógł znaleźć tego właściwego. Przez pewien czas starał się nawet o zostanie pucybutem i był bliski zrealizowania tego pomysłu, a dostał nawet pozwolenie na otwarcie takiego stoiska w Złotych Tarasach w Warszawie.

Ostatecznie zrezygnował z tego pomysłu głównie z uwagi na niechęć do pracy fizycznej i wizji zarabiania wyłącznie podczas czasu realnej pracy. Dlatego skupił się na pomyśle opartym na e-commerce. Tak, aby zarabiać nawet nie będąc w pracy.



E-commerce kluczem do sukcesu

Działalność SkarpetkoweLove od początku była ukierunkowana na funkcje sklepu internetowego wykorzystującego potencjał e-commerce. Cyprian Iwuć jest specjalistą od prowadzenia handlu internetowego, w szczególności poprzez Amazon. Amerykańska platforma okazała się znakomitym rozwiązaniem. Umożliwiła Iwuciowi rozwinięcie działalności i wyrobienia sobie marki. To dzięki niej SkarpetkoweLove zaistniało w sieci, a następnie przyciągnęło uwagę inwestorów.

„Miłość do sushi była moją inspiracją”

Cyprian Iwuć wspomina, że od czasu, gdy był na studiach, jego pasją było sushi. Jak sam mówi: „Z miłości do sushi powstały sushi skarpetki, a z sushi skarpetek zamiłowanie do kolorowych i zwariowanych skarpetek.”. Następnie wykorzystał on swoje zainteresowanie e-commerce i wykorzystał go jako jedyny sposób sprzedaży w swojej firmie. I był to strzał w dziesiątkę.

Dzisiaj Cyprian Iwuć prowadzi szkolenia z wykorzystania internetowych narzędzi sprzedażowych. Śmiało może odwoływać się do przykładów z własnej firmy. Iwucia można nazwać ekspertem w zakresie wykorzystania najbardziej podstawowych – ale i często najbardziej skutecznych – narzędzi prowadzenia biznesu w internecie.

Skarpetkowe świry

Zasadniczym elementem produktów firmy jest, obok jakości, metoda ich składania i pakowania. Albowiem – jak można wyczytać na internetowej witrynie Skarpetkowelove – „naszym celem jest podanie skarpetek w takiej formie, by zaskakiwały i sprawiały przyjemność już na etapie samego zamawiania (…) aby nasi klienci mogli dostrzec niezwykłą precyzję i pracę włożoną w każdy przygotowany dla nich zestaw”.

A zestawy, jako żywo, wyglądają jak tacki z wyborem sushi czy tradycyjne marynaty w słoikach. Dla osoby, która nie boi się odrobiny szaleństwa – prezent idealny. A cóż znaczy odrobina szaleństwa wobec skali wariactwa współczesnego świata? Tak więc, SkarpetkoweLove wydaje się mieć przed sobą świetlaną przyszłość. Jedyny problem w tym, że część szalonych klientów decyduje się nosić buty na całkiem gołe stopy.