Na uczestników konkursów gamingowych już niedługo będą czekać nie tylko wysokie nagrody pieniężne. Luksusowa marka Louis Vuitton podpisała umowę z Riot Games na zaprojektowanie skrzynki na trofeum Mistrzostw Świata League of Legends 2019.

O tym, że e-sport staje się coraz popularniejszy pisaliśmy niedawno. To powoduje, że zaczyna przyciągać znane marki, także te z segmentu premium.

Trofeum Mistrzostw Świata League of Legends jest najbardziej uznaną nagrodą w świecie gamingu. Luksusowa marka Louis Vuitton podpisała umowę z Riot Games – twórcą gry online League of Legends – na zaprojektowanie skrzynki na to trofeum. Jednak sama skrzynka od znanego projektanta to nie wszystko. Louis Vuitton zaprojektuje również wirtualne przedmioty oraz skórki, którą będą mogli zakupić fani gry.

– Jesteśmy zaszczyceni, że Louis Vuitton jest oficjalnym partnerem projektów, które mają wpływ na wygląd, styl i prestiż naszego najważniejszego wydarzenia League of Legends – powiedział Naz Aletaha, szef Global Esports Partnerships w Riot Games. – To historyczne partnerstwo, które świadczy o wpływie Riot Games i League of Legends na branżę w ciągu ostatnich dziewięciu sezonów e-sportowych. Witamy markę LV w naszym sporcie i chętnie podzielimy się całym zakresem partnerstwa w nadchodzących miesiącach, w szczególności 10 listopada, kiedy Puchar Przywoływacza zostanie przyznany w Paryżu.

Tegoroczne mistrzostwa rozpoczną się już 2 października i potrwają aż do połowy listopada. W zeszłym roku odbyły się one w Korei Południowej i była to już 8. edycja tego konkursu. Co więcej, miesiąc po zakończeniu, mistrzostwa zostały uznane za najlepsze wydarzenie e-sportowe w 2018 roku.



Louis Vuitton wkracza do świata e-sportu

E-sport szuka nowych odbiorców i to zadanie ma ułatwić współpraca z luksusową marką odzieżową. Louis Vuitton to jedna z najpopularniejszych ekskluzywnych firm, a jej logo jest znane na całym świecie. Projektanci podpisali umowę z Riot Games, twórcą gry online League of Legends.

Współpraca obejmuje zaprojektowanie przez Louis Vuitton skrzynki na trofeum na mistrzostwa, które odbędą się już w październiku. Finał zawodów i przyznanie głównej nagrody odbędzie się w połowie listopada w Paryżu. Jak podkreśla Naz Aletaha, szef Global Esports Partnerships w Riot Games., skala tych mistrzostw świata jest tak ogromna, że rywalizuje już z tradycyjnym sportem.

Louis Vuitton po raz pierwszy zaprezentuje swoje projekty w e-sporcie. Jednak już wcześniej, bo na Mistrzostwa Świata FIFA 2018, przygotowali skrzynkę na trofeum oraz kolekcję akcesoriów. Co ważniejsze, znany projektant wprowadzi również wirtualne przedmioty do gry League of Legends. Użytkownicy będą mogli wyposażyć swoich bohaterów w rzeczy LV oraz zakupić dostępne skórki w charakterystycznym brązowym kolorze.

Jak na razie nie podano ile będą kosztować wirtualne przedmioty w grze. Również firmy nie podają do publicznej informacji szczegółów umowy finansowej.

League of Legends to gra online w trybie multiplayer, gdzie dwie 5-osobowe drużyny walczą ze sobą o zniszczenie Nexusa, czyli ostatniej budowli w bazie. W 2013 roku oficjalnie uznano rozgrywki za dziedzinę sportu. Mistrzostwa Świata są organizowane już od 2011 roku, a słynny Puchar Przywoływacza waży ponad 30 kg!

Luksusowe marki w innych produkcjach

Louis Vuitton to nie jedyny projektant, który zdecydował się na współpracę z gamingiem. Kilka miesięcy temu firma Moschino zaczęła tworzyć ubrania inspirowane grą The Sims. Włoski projektant zawarł umowę z Electronic Arts na stworzenie kolekcji obejmującej ubrania w pikselowych wersjach oraz akcesoria.

Premiera kolekcji od włoskiego projektanta miała miejsce w kwietniu tego roku. Stworzenie ubrań oraz akcesoriów miało podkreślić niezależność oraz kreatywność dwóch firm.

E-sport to oczywiście również drużyny sportowe, które muszą również zaprezentować się podczas różnych zawodów. Tym samym inne marki odzieżowe, takie jak Nike, decydują się na projektowanie strojów dla całych drużyn. Reprezentanci podczas zawodów pokazują się w specjalnie przygotowanych ubraniach. Wspomniana firma Nike została wyłącznym sponsorem chińskiej ligi League of Legends.

Co ciekawe, również producent napojów energetycznych Red Bull zaangażował się w świat e-sportu. Prowadzi swoją platformę internetową, na której zamieszcza wiadomości ze świata gamingu i nie tylko.

Cytując Ewę Kasprzyk z kultowego filmu „Kogel Mogel”, w e-sporcie robi się tak jakby luksusowo…