Chcesz poznać wizjonerów, którzy wprowadzają swoje pomysły w życie w niecodzienny sposób? Oto lista 10 najbardziej kreatywnych ludzi 2018 roku według serwisu Fast Company.

Jak zapewnia serwis Fast Company w tym zestawieniu najważniejsze są nowatorskie rozwiązania i wyjątkowe idee. Przede wszystkim liczy się cel, który komuś przyświeca i wpływ jaki wywiera na otoczenie.

Poznaj 10 najbardziej kreatywnych osób 2018 roku i śledź niektórych z nich na Twitterze.

1. Organizatorzy protestu pod hasłem ”March For Our Lives”

W tym przypadku chodzi właściwie nie o jedną, ale o 5 osób. Jednak umieszczamy je razem na pierwszym miejscu bo przyświeca im wspólny cel. Tym celem jest ograniczenie dostępu do broni.

W marcu 2018 r. Jaclyn Corin, Emma González, Cameron Kasky, David Hogg i Alex Wind zainicjowali w Stanach Zjednoczonych masowe protesty pod hasłem ”March For Our Lives”. Była to reakcja na to jak w liceum w Parkland na Florydzie napastnik zabił 17 osób.

Wkrótce marsze przerodziły się w ogólnonarodowy ruch społeczny. Odbyło się ponad 880 demonstracji. Największa z nich – w Waszyngtonie. Pod Kapitolem zgromadziło się blisko pół miliona osób, które domagało się zmian prawnych i zaostrzenia dostępu do broni. Na znak solidarności z Amerykanami protesty zorganizowano również m.in w Londynie, Sydney czy Tokio.

Te osoby można obserwować na TT:

Jaclyn Corin

Emma González

Cameron Kasky

David Hogg

Alex Wind

2. Franz von Holzhausen za nowe oblicze samochodów Tesla Motors

Holzhausen dołączył do ekipy Tesla Motors w 2008 r. Od tego momentu zmieniło się zupełnie oblicze samochodów firmy Elona Muska.

Holzhausen jako główny projektant wprowadził kluczowe rozwiązania, które przy obniżeniu kosztów znacząco ulepszyły nowe samochody Tesli. Przykładowo to on był odpowiedzialny za opracowanie super lekkiego szklanego dachu w modelu Roadster, który bez problemu można schować w bagażniku samochodu.

Jego celem nie jest tworzenie dobrych, ale najlepszych samochodów elektrycznych w całej branży. Holzhausena można obserwować na TT.

3. Caryn Seidman Becker – dzięki niej latanie samolotem jest łatwiejsze

Caryn S. Becker w 2010 r. uchroniła spółkę Clear przed widmem bankructwa. Firma jest twórcą biometrycznej platformy bezpieczeństwa, która ułatwia przejście procesu identyfikacji pasażerów podczas odprawy lotniczej. Becker wprowadziła w niej istotne zmiany, takie jak weryfikacja pasażera poprzez skan tęczówki oka, twarzy czy odcisków palców.

Dzięki temu spółka Clear jest niekwestionowanym liderem na rynku i współpracuje z kilkunastoma liniami lotniczymi w całych Stanach Zjednoczonych. Prezes Clear nie osiada na laurach i ciągle rozwija biznes na większą skalę, pozyskując nowych klientów z różnych branż. Spółka podjęła współpracę m.in. z Delta Air Lines.

4. Pam El, była dyrektor marketingu NBA – wiedziała, jak do koszykówki przyciągnąć rzesze fanów

Pam El zaczęła pracę w NBA w 2014 r. Od samego początku postawiła sobie za cel zaangażowanie w rozgrywki jak największej liczby fanów. Wykorzystała do tego media społecznościowe. Kibice NBA otrzymywali informację z pierwszej ręki o swojej drużynie na Facebook’u i Twitterze. Teraz ligę NB na Facebook’u śledzi ponad 6 milionów osób, a na Twitterze ponad 28 mln. Wzrosła także oglądalność rozgrywek NBA – o niebagatelne kilka procent.

Pam El była odpowiedzialna również za zarządzanie m.in. NBA G League (kiedyś National Basketball Association Development LeagueNBA D League) organizacji NBA, mającej na celu rozwój koszykówki, a także WNBA (Women’s National Basketball Association) – organizacji kierującej profesjonalną ligą koszykówki kobiet w Stanach Zjednoczonych. Pod koniec 2018 r.

Pam El pod koniec 2018 r. zrezygnowała ze swojej funkcji i odeszła na emeryturę.

5. Vishal Shah – przyciągnął firmy na Instagrama

Vishal Shah od samego początku pracy w spółce Zuckerberga planował rozwój e-commerce na Instagramie. Wszystkie zaczęło się od niego. To właśnie on stworzył narzędzie, które pozwoliło oznaczać firmom i innym użytkowników swoje strony i produkty bezpośrednio w publikowanym poście, a nie tylko w tzw. BIO Instagrama. Od tamtej pory firmy, a szczególnie start-upy, zaczęły korzystać na masową skalę z Instagrama jako narzędzia marketingowego.

Ponadto zespół Shaha opracował także narzędzia dotyczące sponsorowanych postów oraz Instastories. Teraz Instagram ma ponad 200 milionów użytkowników i na dużej części jest to zasługaVishala Shaha.

6. Anthony Tan – założyciel i prezes Grab, azjatyckiego odpowiednika Ubera

Grab – to aplikacja mobilna, która podbiła serca Azjatów. Ściągnęło ją na smartfony już ponad 90 milionów osób. Grab jest dostępny w takich krajach, jak Filipiny, Indonezja, Singapur, Malezja, Wietnam, Tajlandia, czy Kambodża. To odpowiednik europejskiego Ubera, ale wedle niektórych o wiele lepszy.

Za pomocą aplikacji Grab możesz zamówić transport czy jedzenie, a ponadto wypożyczyć rower,zarezerwować bilet do kina lub stolik w restauracji. Wszystko możesz załatwić w jednym miejscu. Co więcej, Grab ma własny system płatności, który zastępuje tradycyjne konta bankowe.

Pomysłodawcą aplikacji właśnie w takim wydaniu był Anthony Tan.

7. Reese Witherspoon – założycielka firmy Hello Sunshine aktywizuje kobiety w branży filmowej

Reese Witherspoon to pomysłodawczyni i producentka serialu HBO „Wielkie kłamstewka”. Serial odniósł wielki sukces. Jego głównymi bohaterami są tylko kobiety. Tą produkcją Witherspoon udowodniła, że wie, czego oczekują widzowie, którymi obecnie w przeważającej większości są kobiety.

Witherspoon jest również założycielką spółki Hello Sunshine, która skupia się na produkcji różnych treści kierowanych specjalnie do kobiet. Spółka ma nawet swój kanał w telewizji satelitarnej – Hello Sunshine Channel. Ponadto Hello Sunshine tworzy i produkuje filmy na Youtube i Facebook’a, a także różnego rodzaju audiobooki i podcasty. Witherspoon walczy również o równość płac kobiet i mężczyzn w branży filmowej. Taka zasada istnieje właśnie w jej produkcjach.

8. i 9. Dilip Kumar i Gianna Puerini – twórcy Amazon Go Store

Idea Amazona dotycząca zakupów online była niezwykle prosta. Kupić szybko książki za jednym kliknięciem myszki. Tą samą filozofię przy tworzeniu nowej marki kierowały się Dilip Kumar i Gianna Puerini.

Amazon Go Store, bo o nim mowa, to mały sklep osiedlowy w Seatlle. Można tam zrobić zakupy za pomocą jednej czynności. Przy wejściu do sklepu w aplikacji Amazon wystarczy zeskanować swój telefon, żeby rozpocząć zakupy. Na półkach zamontowane są kamery, a system sztucznej inteligencji zapisuje w aplikacji jakie produkty wylądowały w koszyku konsumenta. Po zakończeniu zakupów można od razu opuścić sklep. Cała kwota za zakupy potrącana jest bezpośrednio z konta w aplikacji Amazon.

W dzień otwarcia sklepu klienci ustawili się w długą kolejkę, że sprawdzić jak to działa. System okazał się na tyle sprawny, ze Amazon planuje otwarcie kolejnych punktów.

10. Chris Jaffe – twórca potęgi Netflixa

Sukces Netflixa to zasługa w dużej mierze Chrisa Jaffe’a. To on pracował nad tym, żeby stworzyć filmy i seriale, które przede wszystkim spełnią oczekiwania widzów i trafią w ich gust. To samo dotyczy strony internetowej Netflixa i aplikacji mobilnej, które mają być jak najbardziej przyjazne dla użytkowników.

Ponadto Jaffe zadbał o bardzo różnorodne treści na Netflixie. Wszystko po to, aby jak najdłużej zatrzymać użytkownika na stronie, na której może znaleźć co tylko chce. Netflix oferuje również przeglądanie listy dostępnych tytułów przy jednoczesnej możliwości oglądania w tym samym czasie ich zapowiedzi.

Miliony użytkowników Netflixa na całym świecie udowadniają, że Chris Jaffe zna się na doskonale na swojej pracy i wie dokładnie, co zrobić aby prześcignąć konkurencję.