Nowoczesne rozwiązania w zakresie robot massive automation, narzędzia upraszczające zarządzanie procesem obiegu dokumentów finansowych, czy działania zwiększające skuteczność i dokładność procesów decyzyjnych, to tylko niektóre z tematów obecnych na półfinale wertykału w kategorii fintech IV edycji ABSL Start-Up Challenge, którym przysłuchiwał się m.in. Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Rafał Trzaskowski. Jury półfinału, w którego skład wchodzili przedstawiciele międzynarodowych korporacji, a zarazem firm członkowskich ABSL, Citi, Procter & Gamble i DSV International Shared Services, za najlepszy start-up uznało Ulitmate.ai

Wydarzenie zorganizowane przez ABSL w warszawskiej siedzibie Citi – Partnera Wiodącego konkursu w obszarze fintech było miejscem spotkania oraz otwartej dyskusji o najbardziej aktualnych kwestiach dotyczących perspektyw i kierunków rozwoju tego sektora. Kulminacją spotkania były prezentacje 8 start-upów, które zostały zakwalifikowane do półfinału konkursu spośród ponad 100 zgłoszeń.

Start-up, który opracował narzędzie dla biznesu wykorzystujące sztuczną inteligencje (w tym deep learning i pełną integrację systemu centrum obsługi klienta) by szybciej reagować na potrzeby klientów przy zachowaniu wysokiej jakości customer service, pokonał aż 7 mocnych konkurentów. To  on zaprezentuje się w finale konkursu. Wraz ze zwycięzcami pozostałych trzech wertykałów (HR Tech, Sales & Marketing Tech, Robotics & Proces Automation) wystąpi na czerwcowej konferencji ABSL Summit, której gościem specjalnym i głównym mówcą będzie Prezydent Bill Clinton.

Swoim ponad 30-letnim doświadczeniem w zarządzaniu technologicznymi start-upami na czterech kontynentach podzielił się Ralph Talmont. Ekspert wspominał m.in. o tym jak sprawnie wprowadzić w życie kulturę innowacyjnego myślenia, aby firma sama z siebie działała poprzez innowacje. Przybliżył także jak ważne są relacje dużego biznesu z tym mniejszym, ale bardzo rozwiniętym na nieszablonowe myślenie ekosystemem.

– Wydarzenia takie jak ABSL Start-Up Challenge pomagają zarówno start-upom, jak i korporacjom znaleźć wspólny język i sprostać wzajemnym oczekiwaniom. Współpracując ze start-upami nie tylko z  Polski ale przede wszystkim z podmiotami z zagranicy, widzę, jak ważne jest umiejętne zarządzanie, wydobywanie i wspomaganie wspólnej kreatywności. Innowacja to nie tylko technologia, to także sztuka znalezienia wspólnego języka, by osiągnąć realny sukces – tłumaczy Ralph Talmont.

Citi, które w tym roku objęło wiodące partnerstwo nad wertykałem fintech, dostrzega zmiany jakie zachodzą w sposobie korzystania z usług finansowych czy w modelu obsługi jakiego klienci oczekują obecnie od dostawców. To głównie za sprawą technologii, która stała się jednym z najważniejszych czynników zmian na rynku usług finansowych.

– Citi stale poszukuje innowacyjnych rozwiązań i implementuje te z nich, które pozwalają dostarczać naszym klientom produkty i usługi najwyższej jakości. Cieszymy się, że dzięki zaangażowaniu w ABSL Start-Up Challenge możemy wspierać przedsiębiorców, których nietuzinkowe pomysły ulepszają rynek finansowy – podkreśla Iwona Dudzińska, Managing Director Citi i wiceprezes ABSL. Dynamicznie zmieniające się środowisko fintech idzie w parze ze wzrastającymi oczekiwaniami klientów, którzy potrzebują innowatorskich, a przy tym bezpiecznych oraz komfortowych w użytkowaniu rozwiązań, a  takie zdecydowanie mieliśmy szansę poznać podczas półfinału konkursu – dodaje.

– Tegoroczny półfinał wertykału fintech ABSL Start-Up Challenge wyłonił 1 zwycięzcę, ale warto zaznaczyć, że 7 pozostałych zakwalifikowanych start-upów to także wyjątkowo mocne merytorycznie zespoły. Tutaj widzimy realną szansę na współpracę w przyszłości. Wiemy, że jednym ze sposobów na wprowadzenie nowych rozwiązań i technologii w dużych korporacjach jest współpraca ze start-upami. Na każdym etapie taka współpraca jest korzystna dla obu stron – mówi Łukasz Czajkowski, zarządzający projektem z ramienia ABSL. Wielkie zmiany kreują wielkie możliwości. Korporacje zmieniają sposób zarządzania procesami i nieustannie poprawiają ich efektywność. Obecnie potrzebują w szybkim tempie wdrażać zupełnie nowe procesy i narzędzia. Co więcej, z uwagi na dynamiczny rozwój technologiczny – bardzo często potrzeby te mogą być zaspokajane nie tylko przez duże firmy technologiczne, ale także małe, mocno wyspecjalizowane zespoły, nie tylko o unikalnych kompetencjach technologicznych, ale przede wszystkim w procesie zrozumienia realnych potrzeb rynku. To właśnie takie kompetencje są wzmacniane dzięki ABSL Start-Up Challenge, gdzie przedstawiciele start-upów pracują z przedstawicielami międzynarodowych korporacji nad ofertą biznesową – dodaje.

Nieprzypadkowo na miejsce półfinału ABSL Start-Up Challenge wybrano Warszawę. W najnowszym rankingu fDi Magazine, prezentującym najlepsze polskie miasta przyszłości 2019/2020, stolica została ponownie wyróżniona za potencjał gospodarczy, kapitał ludzki, jakość życia oraz dostępność. Warszawa została również uznana najbardziej przyjaznym miastem dla biznesu. Miasto tworzy dobry klimat dla nowych technologii – zwłaszcza w obszarze finansów, ze względu na bardzo dobry dostęp do rynku i wysoko wykwalifikowane kadry. To jedno z najszybciej rozwijających się miast w Unii Europejskiej. Klimat inwestycyjny przyciąga coraz więcej zarówno międzynarodowych, jak i lokalnych firm oraz przedsiębiorców.

– W budowaniu klimatu i wysokiej jakości oferty dla rozwoju biznesu bardzo istotne jest tworzenie warunków do sieciowania innowacyjnej przedsiębiorczości, w tym technologicznych start-upów z inwestorami i dużymi firmami, które mogą zaoferować start-upom współpracę nad projektami ale też skorzystać z już oferowanych przez nie innowacyjnych rozwiązań. To chyba najlepszy sposób na wymianę informacji, szybkie reagowanie i korzystanie z najnowszych rozwiązań. W ten sposób jesteśmy w stanie nie tylko szybko podążać za wszechobecną zmianą ale zmiany proponować i wprowadzać je w życie – mówi Grzegorz Wolff, Zastępca Dyrektora Biura Rozwoju Gospodarczego Urzędu m.st.  Warszawy.

O konkursie ABSL Start-Up Challenge:

ABSL Start-Up Challenge to największy w Polsce konkurs w sektorze nowoczesnych usług biznesowych dla innowatorów i start-upów. Firmy reprezentujące tę branżę zatrudniają w Polsce ponad 300 tysięcy osób. Podczas trzech poprzednich edycji blisko 200 start-upów miało możliwość zaprezentowania swoich produktów i usług polskim i międzynarodowym korporacjom.

Organizatorem jest ABSL – Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych, skupiający blisko 200 firm, w tym Accenture, Capgemini, Citi, DSV, Google, HP, IBM, J.P. Morgan, Infosys, Procter & Gamble, Shell, BNY Mellon Poland, Randstad, Eagle Investment Systems i UBS.

Zobacz także