Jest to już czwarta edycja konkursu, w którym młode firmy mogą nawiązać współpracę z globalnymi liderami. W tym roku zgłosiło się ponad 100 startupów, a podczas naboru wybrano 33, które zaprezentują swoje pomysły biznesowe na konferencji ABSL Summit. 

Program ABSL Start-up Challenge, jak sama nazwa wskazuje, jest skierowany do startupów, a w konkursie wyodrębniono kilka obszarów, z których zostaną wyłonieni zwycięzcy. Są to:

  • automatyzacja procesów biznesowych,

  • nowoczesne usługi i narzędzia finansowe,

  • narzędzia ułatwiające zarządzanie zasobami ludzkimi,

  • sprzedaż i marketing.

Do tegorocznej edycji zgłosiło się wiele młodych firm z zagranicy m.in. z Finlandii oraz USA. Najlepsze start-upy mają szanse zaprezentować swoje pomysły podczas konferencji ABSL Summit, na której gościem specjalnym będzie Prezydent Bill Clinton.

– Tegoroczne wymagania merytoryczne i techniczne postawione przez Organizatorów i Partnerów były bardzo wysokie. Zdefiniowaliśmy wspólnie szczegółowe potrzeby. Zgłosiła się do nas mocna liczba 101 początkujących innowacyjnych firm, spełniających nasze kryteria, dla których możliwość zaprezentowania projektów przed możliwie najszerszym gremium potencjalnych partnerów biznesowych, klientów czy inwestorów, to duży krok. Na ten moment zakwalifikowaliśmy 33 start-upy. Tutaj widzimy realną szansę na współpracę w przyszłości – mówi Łukasz Czajkowski, Zarządzający Projektem z ramienia ABSL.

Konkurs daje możliwość młodym firmom rozpocząć współprace z międzynarodowymi liderami na rynku. Dzięki temu będą mogli zaoferować wprowadzenie nowych rozwiązań i technologii w dużych korporacjach na świecie. Projekty będą przygotowywane wspólnie z ekspertami rynkowymi w zakresie budowy rozwiązań start-upowych. ABSL Start-Up Challenge jest również okazją, aby nawiązać nowe kontakty biznesowe.

– Jesteśmy Partnerem ABSL Start-Up Challenge od początku, to już czwarta edycja, w której będziemy poszukiwać partnerów do wspólnej pracy nad innowacyjnymi rozwiązaniami, odpowiadającymi na stale pojawiające się potrzeby biznesowe. Bardzo wysoko oceniamy innowacyjny potencjał polskich start-upów, które charakteryzują się zarówno dużą wiedzą techniczną, jak i elastycznością. Współpraca z P&G daje start-upom możliwość wdrożenia wspólnie wypracowanych rozwiązań na światową skalę. Jest to jednocześnie okazja do rozwoju własnych umiejętności biznesowych – mówi Małgorzata Mejer, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej na Europę Centralną w P&G.

Organizatorem jest ABSL – Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych, skupiający blisko 200 firm, w tym Accenture, Capgemini, Citi, DSV, Google, HP, IBM, J.P. Morgan, Infosys, Procter & Gamble, Shell, BNY Mellon, Randstad, Eagle Investment Systems i UBS. Strefa Inwestorów jest patronem wiodącym konkursu.