Coraz więcej rzeczy jest smart. SMARTfony, SMARTwatche, SMART TV – można by wymieniać długo. Wi-Fi też może być smart. Inteligentne Wi-Fi może zmienić nasze spojrzenie na z pozoru banalny dostęp do sieci.

Smart WiFi wykorzystywane jest przede wszystkim jako narzędzie umożliwiające dotarcie do klienta. Działa na zasadzie swego rodzaju pułapki na zwierzynę (potencjalnych klientów). Otwarte sieci WiFi w miejscach publicznych coraz bardziej się rozpowszechniają, bo zauważono że klienci chętnie się do nich podłączają.

Każdy z nas chyba zna taką sytuację: chodzimy po sklepach w galerii handlowej, na przykład towarzysząc komuś, ale w końcu zmęczeni chcemy usiąść przy kawie. A jak już w kawiarni usiądziemy, to odruchowo wyciągamy telefon. Facebook, Instagram? A może by tak coś obejrzeć na Netfliksie? Przecież nie widzieliśmy jeszcze najnowszego odcinka Gry o Tron! Jest na to idealny moment ale szkoda nam limitowanego internetu z naszego planu komórkowego, więc szukamy otwartego WiFi. I tu nas mają…

 

W sieci

Gdy zdecydujemy się na chwilę relaksu z komórką w ręku, zapewne zaraz pokaże nam się powiadomienie o dostępnej darmowej sieci WiFi. Żeby zalogować się do takiej sieci i bezpłatnie korzystać z internetu, standardowo wystarczy podanie adresu mailowego albo zalogowanie za pomocą naszego konta społecznościowego.

Z chwilą zalogowania stajemy się dostępni dla menedżera kawiarni, który będzie mógł w różny sposób zabiegać o naszą uwagę. Właściciele takich miejsc mogą korzystać z usług firm takich jak Social WiFi, oferującą całą gamę rozwiązań ukierunkowanych na dotarcie do klienta. Pierwszą i podstawową czynnością, jaką Social WiFi automatycznie wykona, będzie wysłanie wiadomości powitalnej. Tak rozpoczyna się budowanie relacji z potencjalnym stałym klientem.

Efekt? Inteligentne WiFi podejmie zadanie dotarcia nawet do tych klientów, którzy opuścili już dany lokal. Dzięki temu można przesyłać im oferty promocyjne albo informacje o nadchodzących wydarzeniach do osób, którzy kiedyś dały się złapać w darmową sieć. Jak wskazują analizy marketingowców, osoby takie są bardziej skłonne do ponownego odwiedzenia miejsca w którym już były, niż goście całkowicie nowi.

 

Smart WiFi sprytniejsze dzięki Polakom

Jak dotąd największą wadą systemów WiFi – a zarazem powodem, dla którego przedsiębiorcy nie byli zbyt chętni do ich instalowania – były wysokie koszty. Dodatkowym problemem była niepewność co do skuteczności marketingowego wykorzystania tego rozwiązania.

I tu przyszła z pomocą polska firma Social WiFi. Zaoferowała wykorzystanie WiFi w wersji inteligentnej. Po pierwsze, wyeliminowała konieczność wewnętrznej instalacji systemu czy przebudowy infrastruktury sieciowej. Po drugie, wprowadziła oprogramowanie analityczne, dzięki któremu przedsiębiorca może zobaczyć czarno na białym do ilu klientów dotarł dzięki wykorzystaniu swego smart WiFi, a także uzyskać bezpośrednie informacje o tym, jak jego klienci oceniają jego biznes.

Firma Social WiFi dostała 1 mln zł od polskiego funduszu inwestycyjnego KVARKO, znanego z odważnych inwestycji w polskie start-upy. Jest wspomagana także w ramach programu Alfa Bridge, realizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

 

Social WiFi podbija świat

Social WiFi zostało już dostrzeżone na światowym rynku i zdobyło wielu wpływowych partnerów. Największym partnerem jest Microsoft oraz TripAdvisor, lecz trudno pomijać także Cisco czy Ericssona. Narzędzie zintegrowane jest z Facebookiem, dzięki czemu przedsiębiorca może dodatkowo docierać do swoich klientów w mediach społecznościowych i zapraszać ich tam do polubienia swojej strony. Dodatkowym atutem jest kooperacja z TripAdvisor, dzięki czemu klienci na bieżąco mogą oceniać odwiedzone miejsce.

Social WiFi jest wykorzystywane w tysiącach miejsc, m.in. w sieci restauracji Sphinx, znanej w całej Europie sieci typu casual dining. Poza Europą rozwiązania Social WiFi spotkać można spotkać od Stanów Zjednoczonych, przez Arabię Saudyjską po Nową Zelandię. Funkcjonuje łącznie na pięciu 5 kontynentach i na ponad 20 rynkach.I wcale nie ma zamiaru się przestać rozwijać.