Zapakuj.to dostało od zagranicznego funduszu 38 mln zł na rozwój. Inwestorzy wierzą w polski start-up, który wymyślił jak łatwo brandować opakowania. Z jego usług korzysta m.in. CD Projekt RED.

Packhelp to spółka z podwarszawskiego Piaseczna, która zaczyna robić furorę na private market. Właśnie otrzymała 8,5 mln euro (około 38 mln zł) na rozwój od zagranicznych inwestorów, przede wszystkim od funduszu White Star Capital. Polski start-up chce rozwijać się na Zachodzie.

Zapakuj to w firmowe opakowanie

W Polsce firma Packhelp jest znana pod marką zapakuj.to. Oferuje obrandowane pudełka i opakowania, tworzone na zamówienie klientów. Uruchomili ją w 2015 roku ludzie z branży marketingowej, którzy zauważyli, że zrobienie firmowych opakowań wiąże się z wielkim wysiłkiem.

Innowacyjność oferty zapakuj.to polega na tym, że klient przy pomocy kreatora może zaprojektować swoje wymarzone opakowanie i złożyć zamówienie już od 30 sztuk (drukarnie zazwyczaj nie przyjmują zamówień poniżej 2 000 szt., bo jest do dla nich zwykle nieopłacalne). Poza tym proces realizacji zamówienia jest dość krótki (około 14 dni).

Jeszcze w marcu 2017 roku firma Packhelp miała tylko 500 klientów z Polski, obecnie ma 10 000 klientów z 30 krajów Europy. Z usług polskiego start-upu korzystają tacy giganci, jak H&M, Uber, Google, CD Projekt RED, BMW, Wrangler czy L’Oreal. Packhelp zatrudnia ponad 60 osób.

Firma zapakuj.to zrealizowała m.in. ciekawy projekt dla twórców gry „Wiedźmin”. Gracze, którzy zamawiali w przedsprzedaży limitowaną edycję dodatku „Krew i Wino” do gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” otrzymali swoje egzemplarze w specjalnym opakowaniu z kolekcji „CDP Insider”.

 

Celem Packhelp rozwój na Zachodzie

Pieniądze od White Star Capital spółka Packhelp pozyskała w ramach III rundy inwestycyjnej. W trakcie I rundy (marzec 2017) dostała 1,5 mln zł od grupy polskich aniołów biznesu, a w ramach II rundy w maju 2018 roku otrzymała 9 mln zł od funduszy Speedinvest (Austria), PROfounders (Wielka Brytania), Market One Capital (Polska) oraz od Apostolosa Apostolakisa, współtwórcy funduszu VentureFriends.

Zdobywane środki warszawska spółka chce przeznaczać na rozwój sprzedaży na Zachodzie i poszerzenie oferty. Obecnie ma już country managerów w Hiszpanii i Niemczech, bo tam widzi największe perspektywy rozwoju.

Packhelp na razie nie przynosi zysków. Stawia na dynamiczny rozwój. Założycielami spółki z Piaseczna są Wojciech Sadowski, Konrad Kwiatkowski, Maciek Woźniczko, Maciej Zając, Patryk Kabaj i Arkadiusz Wasilonek.