Platformy komunikacyjne, aplikacje do porządkowania notatek i kalendarza oraz notowania ciekawych artykułów znalezionych w Internecie, do przesyłania wielkogabarytowych plików – takie narzędzia do pracy zdalnej pomagają w codziennych obowiązkach. Prezentujemy te najbardziej smart.

Mimo, że praca zdalna w Polsce jeszcze nie cieszy się tak dużą popularnością, jak w wielu innych krajach*, to każdy z nas na pewno choć część swoich obowiązków służbowych wykonuje przez internet. Prezentujemy 10 narzędzi do pracy zdalnej, które podnoszą produktywność, ułatwiają komunikację i generalnie usprawniają służbowe działania poza biurem. Oto narzędzia do pracy zdalnej, które naszym zdaniem są najbardziej smart.

 

Slack

Slack jest platformą komunikacyjną z bardzo czytelnym interfejsem. Pozwala zespołom pracowników pozostawać w ciągłym kontakcie. Slack umożliwia wysyłanie wiadomości, wykonywanie połączeń głosowych oraz wideo, udostępnianie ekranów pomiędzy urządzeniami oraz przekazywanie zdjęć, małych plików wideo czy plików PDF. Największą przewagą Slacka nad konkurencją jest to, że umożliwia użytkownikowi przynależność do różnych obszarów roboczych (ang. workspaces), w których można utworzyć wiele kanałów oraz innych podgrup. Dzięki temu wszystkie nasze konwersacje pozostaną przejrzyste, a my nigdy nie zgubimy żadnego wątku. Jeśli chodzi o narzędzia do pracy zdalnej, a zwłaszcza zespołowej, to Slack to absolutny must have.

Trello

Trello jest narzędziem, które znakomicie pomaga organizować zarówno samodzielną pracę, jak i wieloosobowe projekty. Tablice umożliwiają nam pracę nad wieloma projektami jednocześnie, a zmiany, które wnosimy na publicznych tablicach, są widoczne dla wszystkich posiadających do nich dostęp. Trello pomaga nie zapomnieć o żadnej z ważnych rzeczy, które mamy do zrobienia.

 

G Suite

Google znany jest z tego, że tworzy kompleksowe rozwiązania dla pracowników współpracujących z osobami z innych części świata. Kompleksowym pakietem takich narzędzi jest G Suite obejmujący aplikacje ułatwiające komunikację (np. Gmail), twórczość (np. Google Docs, Google Sheets czy Google Slides), dostępność (Google Drive) oraz kontrolę (np. Vault). Taki zestaw usług umożliwia pracę z każdego zakątka globu i możliwość zmierzenia się z każdym problemem, jaki może wystąpić w pracy.

Zobacz także: 8 zasad pracy zdalnej. Jak zadbać o relacje w pracy z osobami, których być może nigdy nie zobaczymy

Microsoft Teams

Usługa Microsoft Teams oparta jest na chmurze. Dzięki temu zespoły mogą swobodnie współpracować, korzystając ze wszystkich usług Microsoftu, jak na przykład Word, PowerPoint, Excel czy OneDrive.

 

Evernote

Evernote ma ponad 100 milionów pobrań na urządzenia wykorzystujące system Android i jest jednym z najpopularniejszych i najlepiej ocenianych narzędzi do podnoszenia naszej produktywność. Dzięki Evernote możemy skanować nasze odręczne notatki, zamieszczać je w kalendarzu, tworzyć plany na następne tygodnie, zapisywać przydatne bądź interesujące nas linki. W skrócie: Evernote umożliwia pracę na zdwojonych obrotach, bez obaw, że o czymś zapomnimy.

 

Join.me

Join.me jest darmową aplikacją, dzięki której w prosty sposób możemy podłączyć się do wideokonferencji. Kolejną zaletą Join.me jest możliwość dzielenia się ekranem, równocześnie nie przerywając połączenia wideo bądź audio. Aplikacja jest kompatybilna z częścią aplikacji  wchodzących w skład G Suite (czyli m.in. z Docs, Slides czy Sheets).

 

Zendesk

Zendesk jest usługą, z której korzystają już nawet największe firmy (Tesco, AirB&B, Uber, Stanley Black&Decker). Aplikacja zapewnia kompleksową obsługę klienta. Obejmuje to czatowanie klienta z konsultantem w czasie rzeczywistym, obsługę call centrów czy doradztwo z zakresu obsługi i kontaktu.

 Zobacz także: 7 porad jak pracować w hałaśliwym open space

Dropbox

Dropbox to powszechnie znana aplikacja. Umożliwia ona przesyłanie ciężkich plików – takich jak foldery zdjęć czy filmy – poprzez wykorzystanie chmury. Mimo, że przekroczenie darmowego limitu gromadzonych danych na Dropboxie wiąże się z dodatkowymi opłatami, to i tak usługa ta jest bardzo popularna.

 

WorkFrom

WorkFrom jest skierowany do wszystkich tych, którzy pracują zdalnie, ale preferują przestrzenie coworkingowe albo kawiarnie popularne wśród telepracowników. Aplikacja pomaga znaleźć takie miejsca w twojej najbliższej okolicy i zapewnia podstawowe informacje o tym, w jakich godzinach dany punkt jest otwarty, czy dostęp do Wi-Fi jest tam bezpłatny itp.

 

Pocket

Pocket jest dla tych wszystkich, którzy kochają czytać, jednak zwykle brakuje im na to czasu. Ile razy zdarzyła Ci się sytuacja, że zobaczyłeś artykuł, który Cię zainteresował a nawet pozostawał otwarty na jednej z kart w przeglądarce, jednak cały czas nie miałeś chwili spokoju, żeby go przeczytać, aż w końcu, go zgubiłeś? Tutaj z pomocą pojawia się Pocket. Aplikacja ta umożliwia zapisywanie artykułów na później, tak żeby już żaden nam nie umknął.

A Wy jakie narzędzia do pracy zdalnej dodalibyście do tej listy? Napiszcie w komentarzach!

 

*Tylko 3% pracowników w Polsce deklaruje, że wykonuje pracę głównie w formie zdalnej. Dla porównania: w Europie średnio 15% pracowników deklaruje wykonywanie telepracy.