Cherrylytics – inteligentne narzędzie do analizy środowiska gry i potrzeb graczy może stać się produktem flagowym Cherrypick Games, spółki gamingowej z polskiej giełdy. Jak wskazuje jej prezes Marcin Kwaśnica, od tego narzędzia w dużej mierze zależy sukces produkcji w branży gier mobilnych. Projekt otrzymał dofinansowanie ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR). Celem jest lepsza monetyzacja gier free-to-play.

Inteligentne narzędzie do analizy potrzeb graczy

Cherrypick Games pracuje nad stworzeniem inteligentnego narzędzia do analizy potrzeb użytkowników gier free-to-play. W ten sposób spółka chce lepiej targetować graczy i w czasie rzeczywistym wprowadzać odpowiednie zmiany w środowisku gry. W rezultacie ma to wydłużyć czas gry, a tym samym przełożyć się na jej większą monetyzację.

Jak to wygląda w praktyce? Cherrylytics ma przede wszystkim umożliwić budowanie głębokich profili graczy, opartych o ich zachowania w grze. Na przykład, narzędzie to pozwoli spółce prognozować, którzy gracze zaczynają się nudzić lub są na tyle zaangażowani, że można zaprezentować im ofertę subskrypcji.

Podstawowymi funkcjami cherrylytics będą:

  • machine-learning oparty o drzewa decyzyjne, regresję i sieci neuronowe;

  • tworzenie ofert i spersonalizowanych kampanii notyfikacji push dopasowanych do graczy o określonym profilu;

  • zmiana parametrów gry dla wybranych graczy w celu ich zatrzymania w grze, bez konieczności aktualizacji gry;

  • wydłużenie czasu gry;

  • bezstratne zbieranie danych z gry za pomocą wydajnej infrastruktury chmurowej.

– Doświadczenie zebrane przy wydawaniu i zarządzaniu grami free-to-play w modelu game-as-a-service pokazały nam, że kluczowym czynnikiem sukcesu gry jest poznanie jej graczy i dostosowanie gry do ich potrzeb. Stąd pomysł na stworzenie systemu, który dzięki sztucznej inteligencji wesprze osoby zarządzające tego typu produktami i pomoże w wyciąganiu wartościowych dla rozwoju gry wniosków – powiedział Generacji Smart Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypic Games.

Lepsza monetyzacja gier

Dzięki zastosowaniu inteligentnego narzędzia przy produkcji gier mobilnych studio może zwiększyć swoją efektywność. W rezultacie ma się to przełożyć także na lepszą monetyzację gier spółki.

– Według naszych prognoz, wpływ systemu na wyniki gier Cherrypick Games będzie znaczący. Wstępne wyniki badań wykazały możliwość bardzo dokładnego klasyfikowania graczy i precyzyjnego dostosowywania do nich gry, co przekłada się na znaczny wzrost retencji oraz średniego przychodu generowanego przez aktywnego gracza. Oznacza to duży potencjał do zwiększania wskaźnika LTV, który mówi o tym, ile przychodu może wygenerować przeciętnie gracz podczas całego okresu interakcji z grą – tłumaczy Marcin Kwaśnica.

Autorski projekt ze wsparciem z NCBiR

Mimo, że na rynku są dostępne podobne narzędzia, to nie są one jednak wystarczająco dostosowane do specyfiki branży gier mobilnych. Obecnie projekt jest w fazie testów. Zespół liczy osiem osób bezpośrednio zaangażowanych do prac badawczych oraz dwie osoby zarządzające projektem. Spółka rozpoczęła wdrażanie systemu w październiku 2018 r. Czas realizacji zaplanowano na dwa i pół roku. Do tej pory prace postępują zgodnie z planem.

Autorski projekt Cherrypick Games, którego celem jest lepsza monetyzacja gier free-to-play, docenił także NCBiR. Spółka na jego realizację otrzymała dofinansowanie w wys. 2,6 mln zł. Wartość całego projektu jest szacowana na 3,6 mln zł. Dotacja została przyznana w ramach Programu Inteligentny Rozwój 2014-2020. Co ciekawe, zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie, jedną z form komercjalizacji systemu jest także oferowanie go innym wydawcom gier.

Zobacz także: Popowicz: Wiele darmowych gier online zarabia rocznie więcej niż „Wiedźmin” zarobił w całej swojej historii