Branżę gier video czeka tokenizacja – przewiduje Changpeng Zhao, szef firmy Binance. Binance to jedna z największych giełd kryptowalutowych na świecie.

Prezes Binance Changpeng Zhao opiera swoje przekonanie o nadchodzącej tokenizacji branży gier na fakcie, że zwiększa się znacząco liczba aplikacji gamingowych i gier, w których trzeba dokonywać płatności. Gracze chcą / muszą więc płacić z różnych powodów: aby poszerzyć rozgrywkę, by uzyskać dostęp do nowych postaci, kart albo plansz.

 

Kryptowaluty mogą stać się formą wynagrodzenia za wyniki osiągane w grach i nie tylko

Szef Binance wskazał na grę karcianą Steem Monsters, opartą na blockchain Steemit, jaką na tę, która idzie w awangardzie zmian. Tu tokenizacja jest pełna. Gracze mogą płacić za wykorzystywane w niej karty kryptowalutami właśnie poprzez Binance. Niektóre niezwykle rzadkie karty osiągają na wewnętrznej giełdzie Steem Monsters ceny idące w tysiące USD. Jak do tej pory rekord cenowy to 3 000 USD (za kartę Selenia Sky).

Portal BitcoinExchangeGuide podkreśla, że co prawda tokeny i kryptowaluty już pojawiają się w niektórych grach, ale branża gamingowa wciąż czeka na rewolucję. „Kryptowaluty muszą stać się formą wynagrodzenia za wyniki osiągane w grach. W branży gamingowej miliardy dolarów zarobi ten, kto upowszechni rozwiązania zwiększające transparentność i pewność transakcji” – uważa Krystle M, publicystka portalu.

 

Tokenizacja w gamingu: Blockchain dla gier niczym Święty Graal

Ostatnio gamingowe zdecentralizowane dzięki blockchain appki zaczęła uruchamiać firma TRON. Na początku tego roku aplikacja gamingowa EtherGoo przeniosła się pod skrzydła tejże firmy i zmieniła się w TronGoo. Trafiając na platformę Tron Arcade, stała się dostępna dla blisko 105 mln graczy z całego świata. Tokenizacja gier staje się więc coraz bardziej powszechna

Wiele firm na świecie pracuje nad blockchainem, który będzie stworzony specjalnie dla gier. Ostatnio wśród ekspertów największe nadzieje wzbudza MagnaChain. Jego twórcy twierdzą, że jest w stanie wytrzymać natężenie 100 000 transakcji na sekundę. Podobno ubiegłoroczne testy wypadły dobrze, ale podczas nich sieć obciążono 13 000 transakcji na sekundę.

MagnaChain - tokenizacja w grach

Ciekawą listę najważniejszych gier opartych o blockchain można znaleźć na portalu BlockExplorer News. Sa na niej zarówno gry już istniejące (Gods Unchained), jak i takie, które mają pojawić się na rynku dopiero w tym roku (Age of Rust).

Czy to możliwe, że w przyszłości gry takie jak Fortnite – które mają dziesiątki milionów użytkowników – będą oparte na blockchainie? Czy będzie można w nich płacić kryptowalutami? Niewykluczone, bo jak widać tokenizacja w gamingu to realna sprawa. Dużo zależy od tego, czy wielkiej masie graczy naprawdę będzie przeszkadzało to, że transakcje nadzorują producenci gier.

Zobacz także: Cloud gaming – nadchodzi nowa era branży gier, o rolę lidera walczą Microsoft, Google i Amazon