Rozwój osobisty, moda, marketing, polityka, inwestowanie, makroekonomia – eksperci z tych dziedzin prowadzą profile na LinkedIn. Publikują na nich niezwykle ciekawe artykuły i komentarze. Dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem za darmo. Warto z tego korzystać. A więc kogo obserwować na LinkedIn?

Warto słuchać i czytać doświadczonych i inteligentnych ludzi. Zawsze można się od nich czegoś nowego czy pożytecznego nauczyć. Takie osoby często udzielają się w mediach społecznościowych. Naprawdę, niezwykłe to czasy, gdy współcześni mędrcy dzielą się swoją wiedzą za darmo z całym światem.

Postanowiliśmy przedstawić Wam kilku takich „mędrców”, którzy są aktywni na LinkedIn. Jest to portal dla osób aktywnych zawodowo, szczególnie popularny wśród elity rynku pracy. Przesłania, które pojawiają się na LinkedIn trafiają więc raczej do specyficznego grona odbiorców. Kolejność przypadkowa. A zatem sprawdźmy kogo obserwować na LinkedIn?

Adam Grant

Psycholog z Wharton School, autor bestsellerowych pozycji “Originals”, “Give and Take”. Kiedyś był magikiem, dziś prowadzi badania, naucza, doradza wielkiemu biznesowi.

Grant na swoim profile publikuje teksty motywacyjne, dotyczące problematyki budowania kultury pracy i kultury korporacyjnej, a także tego, w jaki sposób można uczynić swoje życie lepszym, bogatszym, pełniejszym. Często dzieli się swoimi „złotymi myślami”, okraszając je żartami obrazkowymi. Ci, którzy śledzą regularnie jego profil, mogą mieć szanse np. na zakup jego książek z autografem.

 

Ana Andjelic

“Cześć, jestem Ana. Jestem doradcą, pisarzem, doktorem socjologii. Poruszam się między światami technologii, biznesu i dóbr luksusowych. Lubię pracować ze studentami MIT Media Lab. Niedawno zostałam wybrana przez magazyn Forbes do grona 50 najważniejszych osób działających na światowym rynku marketingu. Lubię budować nowoczesne marki luksusowe. Współpracuję z firmami z branży modowej i odzieżowej znajdującymi się na każdym etapie rozwoju. Więcej o mnie na www.andjelicaaa.com” – tak pisze o sobie.

Profil Any Andjelic jest pełen błyskotliwych tekstów i komentarzy na temat gorących wydarzeń ze świata marketingu i mody. Ukute przez nią hasło „Brands must hack culture” („Marki muszą hackować kulturę”) staje się coraz ważniejsze w świecie marketingu.

 

Ray Dalio  

Założyciel i zarządzający w firmie inwestycyjnej Bridgewater Associates. Jeden z najbardziej znanych specjalistów od lokowania kapitału w USA. Ostatnio napisał niezwykle popularną książkę „Principles: Life and Work”, dzieląc się swoimi przemyśleniami na temat szczęśliwego życia i efektywnej pracy.

Dalio na swoim profilu porusza najróżniejsze tematy, od nowoczesnych technologii po filozofię szczęścia. Lubi wdawać się w dyskusje pod swoimi postami.

Liz Ryan

Założycielka firmy Human Workplace, autorka książki “Reinvention Roadmap”. Jest cenionym specjalistą od HR, psychologii pracy.

Na swoim profilu niestety od kilku miesięcy nie publikuje artykułów, ale za to często dzieli się swoimi „złotymi myślami”. A także odpowiada na pytania ludzi, którzy mają jakieś kłopoty czy wątpliwości co do swojej kariery, drogi zawodowej, aktualnej pracy etc.

Daniel Burrus

Poważany futurysta. The New York Times określił go jako jednego z trzech najważniejszych i najbardziej wpływowych mówców naszych czasów. Burrus zarabia świadcząc usługi doradztwa strategicznego takim firmom, jak Microsoft, American Express, Google, Deloitte, Procter & Gamble, Honda czy IBM. Jest autorem 7 książek, w tym bestsellerowych „Flash Foresight” czy “The Anticipatory Organization”.

Burrus co tydzień publikuje na swoim koncie ciekawy artykuł, w którym stara się spoglądać w przyszłość biznesu albo życia codziennego. Często komentuje również poczynania kilku znanych firm technologicznych, w tym Tesli Elona Muska.

Mohamed El-Erian

Główny ekonomista grupy Allianz, felietonista Financial Times i Bloomberg View, autor książki “When Markets Collide”. Były szef firmy inwestycyjnej PIMCO, związany także z Harvard Business School. Bardzo często zaliczany do 100 najważniejszych intelektualistów świata przez magazyn Foreign Policy.

El-Erian na swoim profile publikuje dość nieregularnie, ale jego analizy są najwyższej jakości. Dotyczą najczęściej kwestii makroekonomicznych i spraw międzynarodowych albo związanych z rynkiem kapitałowym i giełdą.

Vincent Granville

Matematyk i inwestor, miłośnik nowych technologii. W przeszłości tworzył platformy komunikacyjne dla Internetu Rzeczy. Teraz doradza takim firmom, jak Visa, Microsoft, eBay, NBC, Wells Fargo.

Na swoim profilu Granville jest bardzo aktywny. Niemal codziennie publikuje jakiś wpis, najczęściej komentujący nowości ze świata technologii. Nierzadko podsyła także linki do bezpłatnych publikacji naukowych czy ciekawych, darmowych filmów.

 

Ian Bremmer

Założyciel i prezydent Eurasia Group, firmy doradczo-analitycznej monitorującej wydarzenia polityczne i aktualną sytuację geopolityczną. Znany komentator i publicysta, autor książki „Us vs. Them: The Failure of Globalism”.

Jak można się domyślać, Bremmer na swoim profilu komentuje najważniejsze wydarzenia ze świata polityki, geopolityki, gospodarki. Nie ukrywa przy tym swoich sympatii politycznych (wyraźnie sympatyzuje z Demokratami), co niektórym może przeszkadzać.

Val Ji-hsuan Yap

Chcecie wiedzieć, co dzieje się w azjatyckim świecie nowych technologii? Musicie koniecznie obserwować profil Val Ji-hsuan Yap. Ta młodziutka bizneswoman z Singapuru, założycielka firm PolicyPal i PAL Network, robi zawrotną karierę. Została zaliczona przez magazyn Forbes do grona 30 najważniejszych i najbardziej perspektywicznych ludzi biznesu finansowego poniżej 30-ego roku życia. A do tego ma jeszcze czas na dzielenie się swoimi spostrzeżeniami na temat najnowszych produktów, usług, wydarzeń i pomysłów, pojawiających się na azjatyckiej scenie fintechowej.

Sramana Mitra

Założycielka One Million by One Million – pierwszego i jedynego na świecie wirtualnego inkubatora start-upów, którego celem jest doprowadzenie 1 mln firm z całego świata do poziomu rocznych przychodów w wysokości 1 mln USD. Doświadczenie w Dolinie Krzemowej zdobywała już w latach 90-tych XX wieku. W przeszłości założyła kilka biznesów, m.in. Intarka – jedną z pierwszych firm wykorzystujących sztuczną inteligencję w sprzedaży. Mitra ukończyła MIT, a teraz zajmuje się głównie konsultingiem.

Na swoim profilu Mitra pisze głównie o problemach dotyczących start-upów, związanych z zarządzaniem, pozyskiwaniem finansowania. Jest naprawdę bardzo aktywna – zdarzają się dni, kiedy publikuje kilka postów, często zawierających linki do niezwykle ciekawych artykułów.

Zobacz także