Celem programu Elektro ScaleUp, który łączy korporacje ze startupami jest wdrożenie 23 nowych technologii dla elektromobilności. Do rządowego programu przystapiły TAURON i PKN ORLEN, Carrefour Polska, Siemens, Synerise oraz Larq. Startup może otrzymać do 500 tys. zł na projekt.

Program Elektro ScaleUp ma zwiększyć liczbę startupów pracujących nad innowacjami, które pozwolą pokonać występujące dziś bariery w rozwoju rynku elektromobilności. Na celowniku mają się znaleźć takie zagadnienia jak ładowanie pojazdów elektrycznych, sharing pojazdów elektrycznych  czy tematy związane z biga data.

– Celem programu Elektro ScaleUp jest połączenie potencjału startupów z infrastrukturą, doświadczeniem oraz zasobami dużych firm. Wiemy, jak ważna dla młodych firm jest możliwość korzystania z doświadczeń większych uczestników rynku. Dla nas z kolei ważne jest wspierania umiejętności młodych Polaków. Szczególnie istotne jest to w branżach innowacyjnych, a taką z pewnością jest elektromobilność – mówi minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz.

Przedstawiciele TAURONA, PKN ORLEN, Carrefour Polska, Siemens, Synerise oraz Larqa uczestniczą w warsztatach i panelach, dzięki którym zdefiniują stojące przed nimi indywidualne i wspólne wyzwania w rozwoju biznesów w obszarze elektromobilności. Odpowiedzi na te wyzwania zapewnić mają startupy, których nabór trwa do 31 grudnia br.

– Najlepsze z innowacyjnych rozwiązań wdrożymy i przetestujemy w dużej skali u partnerów korporacyjnych. Pierwsza runda pilotaży potrwa do połowy przyszłego roku, kolejna rozpocznie się latem 2019 r. – wyjaśnia Magdalena Jackowska-Rejman, prezes zarządu techBrainers, jedynego operatora projektu Pilot Maker Elektro ScaleUp, wybranego przez PARP.

Na realizację pilotaży startupy otrzymają do 500 tys. zł, a także wsparcie ekspertów korporacyjnych, technologicznych i biznesowych. Elektro ScaleUp pozwoli znaleźć i w pełni skomercjalizować co najmniej 23 pionierskie technologie dla elektromobilności. Nabór startupów prowadzony jest przez stronę http://electro.pilotmaker.pl/.

Czy program może zaowocować udanymi projektami?  To się okaże. Nadzieję daje fakt, że do programu zgłosiły się nie tylko państwowe kolosy, ale też prywatne firmy – Carrefour Polska czy Siemens.

Zobacz także: Warszawa nie będzie dotowała carsharingu. PANEK CarSharing: 2 lata naszej pracy poszły na marne…