Z końcem października polska firma odzieżowa otworzyła pierwszy salon swojej flagowej marki Reserved w kazachskim Ałmaty. Jest to zapowiadany już w ubiegłym roku 22. rynek zagraniczny, na którym gdańska spółka będzie rozwijać swoją sieć. Debiut w Kazachstanie to kolejny etap realizacji strategii międzynarodowej ekspansji LPP.

W pierwszej kolejności debiutu w Kazachstanie doczekała się flagowa marka Reserved. Oficjalne otwarcie pierwszego sklepu odbyło się 31 października w Centrum Handlowym Dostyk Plaza, znajdującym się przy jednej z głównych ulic, w samym sercu miasta. Na łącznej powierzchni 2 385 mkw. trójkondygnacyjnego salonu dostępny jest asortyment zarówno damski, męski, jak i dziecięcy.

Kolejne otwarcia, tym razem marek House, Mohito oraz Sinsay, odbędą się 21 listopada w Centrum Handlowym A’port. Do końca tego roku goście tej samej galerii będą mogli odwiedzić również salony marki Reserved oraz Cropp. Łączna powierzchnia najmowana przez spółkę w centrum handlowym A’port wyniesie ponad 4 800 mkw., z czego blisko połowę zajmie oferta marki Reserved. Wszystkie salony będą ulokowane w nowo rozbudowanej przestrzeni handlowej centrum.

lpp kazachstan

– Otwarcie salonów w Kazachstanie to kolejny etap naszej ekspansji zagranicznej. Zakładamy, że rokrocznie nasze globalne obroty będą wzrastać o kilkanaście procent – taka dynamika nie byłaby możliwa bez nowych rynków. W ostatnim czasie gospodarka Kazachstanu rozwija się bardzo obiecująco, a działania prywatnych inwestorów wpływają na systematyczne jej pobudzanie. Efekt ten dostrzec można również w ożywieniu branży retail. Poza wysokim popytem, korzystać może ona dziś z atrakcyjnej oferty nowych przestrzeni handlowych – komentuje Sławomir Łoboda, wiceprezes zarządu LPP.

Tegoroczne debiuty nie studzą zapałów gdańskiej spółki wobec kazachskiego rynku. W 2019 roku, w stolicy kraju – Astanie, LPP planuje kolejne otwarcia salonów wszystkich marek, tym razem w centrum handlowym Abu Dhabi. Planowana najmowana powierzchnia będzie liczyła blisko 4 600 mkw.

lpp kazachstan

Ambicją LPP jest wchodzenie każdego roku na co najmniej jeden nowy rynek. Obecność w Kazachstanie to dla spółki jeden z etapów rozwoju sieci sprzedaży w Azji Centralnej oraz ważny krok w budowaniu globalnej rozpoznawalności wszystkich marek polskiego producenta. W planach na 2019 rok firma zapowiada debiuty w Finlandii oraz Bośni
i Hercegowinie.

Źródło: materiały prasowe.