Platforma wprowadza nowy program dla sprzedawców „WY na pierwszym miejscu”. Spółka nawiązuje współpracę wyłącznie ze sprawdzonymi i rzetelnymi przedsiębiorcami, oferując szereg udogodnień oraz bezpłatnych narzędzi do prowadzenia sprzedaży na Arena.pl. Konsekwentne rozwijanie platformy doceniają kupujący, którzy wygenerowali 51 mln odsłon w zaledwie 9 miesięcy br.

Platforma wypełniła lukę rynku e-commerce oferując marketplace z wyselekcjonowaną grupą sprzedawców, oferujących wyłącznie najwyższą jakość obsługi klienta, bezpieczeństwo i całą paletę udogodnień. Tylko w tym roku, do Arena.pl zgłosiło się już ponad 2000 firm, głównie tych prowadzących działalność na Allegro.

Właściciele sklepów internetowych należą do rynku o wysokiej dynamice wzrostu oraz bezpośrednio przyczyniają się do rozwoju polskiej gospodarki. Choć statystyki napawają optymizmem, zaledwie 30% jest w stanie przetrwać na rynku dłużej niż 8 lat. W 2010 roku w oficjalnym rejestrze widniało ponad 7,6 tys. sklepów internetowych, a na koniec stycznia 2018 roku liczba aktywnie działających platform spadła do 2,3 tys.1 Czynnikiem wpływającym na ‘być albo nie być’ przedsiębiorców jest dotarcie do szerokiego grona kupujących, wiarygodność sprzedawców, bezpieczeństwo transakcji, przyjazna platforma, szybkie dostawy z wydłużonym terminem zwrotu towaru i dostępność do popularnych produktów.

Arena solidnych sprzedawców

Arena.pl w swojej strategii, podobnie jak światowy lider rynku Amazon, stawia przede wszystkim na satysfakcję kupujących, dlatego też konsekwentnie zaprasza do współpracy tylko wybranych i wiarygodnych kontrahentów, prowadzących działalność gospodarczą w Polsce. Każdy z nich przechodzi weryfikację przed dołączeniem do grona partnerów. W praktyce sprawdzana jest historia funkcjonowania firm w biurach informacji gospodarczej oraz bazach CEIDG i KRS. Dodatkowo aktywne podmioty poddawane są analizie jakościowej oferowanego asortymentu i weryfikowane są opinie kupujących o danym sprzedawcy. Zostało ustalone także kryterium obrotu miesięcznego z prowadzonej przez siebie dotychczas aktywności, którym sprzedawca musi się wykazać przed dołączeniem do grona Arena.pl. Handlujący na platformie są również zobowiązani przejść bezpłatną integrację z operatorem płatności internetowych PayU, w celu zapewnienia bezpieczeństwa transakcji. – Tempo i skala zgłoszeń sklepów chcących nawiązać z nami współpracę niezmiennie zaskakuje. Umacnia nas to w przekonaniu, że przedsiębiorcy szukają nowej jakości usług i współpracy, której jeszcze nie ma na polskim rynku e-commerce. Od stycznia 2017 r. chęć współpracy z Arena.pl wyraziło 1 Badanie Bisnode za 2017 rok już kilka tysięcy doświadczonych sprzedawców. Co ważne, nie prowadzimy żadnej aktywnej kampanii nastawionej na ich akwizycję. Nasze działania zamykają się jedynie na promocji poszczególnych produktów oferowanych na platformie – komentuje Marcin Jabłoński, prezes Arena.pl SA.

Prawie 6 mln klientów

– Miesięcznie zawieramy współpracę z ok. 200 nowymi przedsiębiorcami, których informujemy, iż firma m.in. uzależnia pozycjonowanie ich oferty od jej jakości – np. dokładnego opis produktu, liczby zdjęć, opinii o sprzedawcy, czasu wysyłki i kosztów dostawy. Wykorzystujemy do tego nasze pierwsze rozwiązania oparte na “data science”. Dodatkowo kontaktujemy się z każdym kupującym, aby potwierdzić jakość pierwszych transakcji danego sklepu, przeprowadzonych na naszej platformie – dodaje Jabłoński.

Wraz ze wzrostem partnerów biznesowych, znacząco podnosi się liczba ofert produktowych Arena.pl, a w konsekwencji liczba przeprowadzanych transakcji. Od stycznia do końca sierpnia br., liczba sprzedawanych produktów zwiększyła się o 221 procent. W pierwszym półroczu br. z oferty dostępnej na platformie skorzystało prawie 6 mln klientów, a do końca września 2018 roku odwiedziło ją już ponad 7 mln klientów, generując ok. 51 mln odsłon. To ponad trzykrotny wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku, kiedy to zakupów na Arena.pl dokonało niespełna 2 mln osób.

Prowizja pobierana tylko w momencie sprzedaży produktu

Benefity dla sprzedawców Każdy partner rozpoczynający współpracę z Arena.pl, może liczyć na wsparcie marketingowe i dostęp do nowej grupy odbiorców. Platforma dokłada wszelkich starań, by sprzedawcy osiągali dobre wyniki już w pierwszym kwartale współpracy. Dodatkowo partnerzy są zwolnieni z kosztów obsługi płatności online.

– Sprzedawcy w programie „WY na pierwszym miejscu” korzystają z bezpłatnego wystawienia przedmiotów. Prowizja jest pobierana tylko w momencie sprzedaży produktu i należy ona do najniższych na rynku – mówi prezes Jabłoński. – Dzięki współpracy z PayU możemy też zaoferować dostęp do odroczonych płatności, takich jak „płacę później” czy „zakupy na raty”, a w planach mamy kolejne integracje z kolejnymi operatorami – dodaje.

Arena.pl monitoruje i analizuje aktywności na platformie. Pozycjonuje i optymalizuje serwis w wyszukiwarce Google, zwiększając w ten sposób ruch na stronie. Gwarantuje najwyższej jakości hosting i bezpieczeństwo transakcji.
Platforma jest partnerem dla przedsiębiorców, którzy nie boją się transparentności. Każdy zakup jest oceniany przez kupującego, a dodatkowo sprzedawcy podlegają stałej ocenie Arena.pl.

Źródło: materiały prasowe.

Zobacz także