InPost, należący do amerykańskiego funduszu Advent International, został partnerem Allegro w nowatorskiej usłudze Allegro Smart!, w której za abonament w wysokości 49 zł będzie można odebrać 365 paczek w roku w ponad 3800 Paczkomatach InPost w całej Polsce.

Od lat traktujemy naszą współpracę z Allegro jako priorytet. Nie jest więc zaskoczeniem, że przyjęliśmy propozycję i zdecydowaliśmy się na współpracę także przy Allegro Smart! – nowym projekcie największej platformy handlu elektronicznego w Polsce. Wierzę, że to będzie nowa jakość na polskim rynku e-commerce, a jednocześnie dajemy do tej usługi naszą unikalną jakość z odsetkiem dostaw na drugi dzień po nadaniu na poziomie 97% – tego nie ma nikt na rynku – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu InPost.

Współpraca InPost z Allegro może zachęcić do korzystania z e-commerce także klientów, którzy dotychczas albo rzadko, albo w ogóle nie kupowali w Internecie – zwłaszcza osoby z mniejszych miejscowości, na których obecnie koncentruje się InPost.

Rozstawiamy nawet kilkadziesiąt Paczkomatów® tygodniowo, głównie w mniejszych miejscowościach – tak, aby zdecydowana większość mieszkańców Polski miała Paczkomat® za przysłowiowym rogiem. Obecnie mamy w Polsce 3800 Paczkomatów – podkreślił Brzoska.

Advent International i InPost poinformowały, że zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich. Do końca roku firma chce mieć 4500 Paczkomatów w Polsce. W okresie styczeń – lipiec 2018 roku InPost dostarczył 39,5 mln przesyłek, czyli o 47% więcej rok do roku – w tym Paczkomaty notowały wzrost o 46%, a kurier InPost o 48%.

Źródło: materiały prasowe.