Polski crowdfunding rozwija się i dojrzewa, mimo nie słabnącego na rynku zainteresowania finansowaniem kreatywności, artystów i idei, coraz więcej osób szuka możliwości zainwestowania swoich finansów w obiecujące spółki. Naprzeciw im wychodzi Stockrocket.pl.

Inwestowanie w dobrze rokujące startupy, spółki i wizja udziału w przyszłych zyskach cały czas zyskuje na popularności.

Pieniądze na pierwszy biznes można uzyskać od rodziny, funduszy venture capital, ale także otrzymać je od internetowej społeczności, organizując kampanię za pośrednictwem wyspecjalizowanych portali w pozyskiwaniu finansowania. I właśnie ten rodzaj finansowania poprzez dużą liczbę drobnych, jednorazowych wpłat dokonywanych przez osoby zainteresowane projektem zwany jest crowdfundingiem – opowiada Dariusz Bugajski, Prezes Zarządu Stockrocket.pl

Generalnie crowdfunding można podzielić na dwie grupy: udziałowy – w przypadku którego to inwestorzy w zamian za wsparcie drobnymi kwotami uzyskują udziały lub akcje w nowo powstających przedsięwzięciach – i nieudziałowy. Z perspektywy uczestników rynku kapitałowego właśnie crowdfunding udziałowy może być – z jednej strony alternatywnym źródłem dla emitentów do pozyskania środków na rozwój przedsięwzięcia – a z drugiej strony dla inwestorów rozszerzeniem dostępnej na rynku oferty inwestycyjnej.

Rynek rośnie

Udane kampanie crowdfundingu udziałowego zgromadziły już na świecie 2,5 mld dolarów a szacuje się, że wartość tego rynku do 2025 r. Może wzrosnąć do poziomu nawet 100 mld dolarów.

Platforma Stockrocket.pl powstała w celu organizowania kampanii dla spółek z o.o. i jest wynikiem współpracy dwóch światów – doświadczonego na rynku kapitałowym zespołu IPO Doradztwo Kapitałowe oraz doświadczonego teamu najprężniej rozwijających się marek crowdfundingowych – Grupy Wspieram.to.

Źródło do pozyskania środków na dynamiczny rozwój

Projekty prezentowane na platformie StockRocket.pl są starannie dobierane i weryfikowane przez zespół specjalistów posiadających wieloletnie doświadczenie na rynku kapitałowym i crowdfundingowym. Marcin Galicki, Prezes Wspieram.to i Wiceprezes Zarządu Stockrocket.pl :

Z crowdfundingu udziałowego skorzystać mogą zarówno podmioty pragnące pozyskać inwestorów do młodej spółki jak i poszukujące inwestorów na rozwój istniejącej już spółki, model ten jest więc doskonałym wyborem dla wszystkich spółek z o.o. chcących skomercjalizować swój biznes lub pomysł jak i tych chcących go rozwijać. Crowdfunding udziałowy stanowi alternatywne źródło dla takich podmiotów do pozyskania środków na dynamiczny rozwój przedsięwzięcia.

 

Co wyróżnia markę na tle konkurencyjnych platform z dostępnym mechanizmem finansowania udziałowego? Przede wszystkim – jak podkreśla Dariusz Bugajski – optymalizacja procesu w perspektywie późniejszego wejścia podmiotów na giełdę. Już na tak wczesnym etapie w pozyskiwaniu kapitału uczestniczą eksperci z rynku kapitałowego z IPO Doradztwo Kapitałowe, odpowiadają za przygotowanie dokumentacji.

Warto mieć udział w ciekawych pomysłach na biznes

Celem naszego przedsięwzięcia i wyróżnikiem na tle obecnie działających platform crowdfundingowych jest uniknięcie na późniejszych etapach potencjalnych przeszkód formalnych wykluczających wejście spółki na giełdę albo co najmniej wymagających dodatkowych i kosztownych „prac dostosowawczych” do przeprowadzenia debiutu spółki na giełdzie – dodaje Prezes Zarządu Stockrocket.pl.

Doświadczeni inwestorzy giełdowi, jak i rozpoczynający dopiero swoją przygodę z inwestowaniem mają już możliwość dołączenia na Stronie Stockrocket.pl do pierwszej kampanii: Idea Machines – nowoczesnego i innowacyjnego przedsiębiorstwa, producenta bezzałogowych statków powietrznych (BSP), znanych powszechnie jako drony – zachęca Marcin Galicki – Już wkrótce rusza również kolejna kampania: sHealth – wyłącznego producenta innowacyjnego sprzętu HeartBeatEKG – urządzenia umożliwiającego profesjonalny i sprawny proces badania wyników.

Źródło: materiały prasowe.