Virtual Car 360 to nowe narzędzie przeznaczone dla podmiotów zajmujących się sprzedażą samochodów nowych i używanych. Jest pierwszym na europejskim rynku kompletnym rozwiązaniem służącym przygotowywaniu materiałów i prezentacji konkretnych samochodów w trybie online, w widoku 360°.

Marka Virtual Car 360 powstała przy współpracy firm realizujących projekty z zakresu automotive – CSP, MakoLab i S Plus. Została stworzona po to, by maksymalnie skrócić i uprościć proces przygotowywania materiałów marketingowych i handlowych. Jest duża szansa, że zrewolucjonizuje sprzedaż samochodów online.


W sprzedaży samochodów kluczowa jest prezentacja pojazdu i jakość zamieszczanych materiałów. Do tej pory przygotowanie samochodu do wystawienia w ogłoszeniu wymagało pracy zespołu ludzi, m.in. profesjonalnego fotografa, któremu wykonanie sesji zdjęciowej zajmowało średnio 45 minut. Podczas sesji należało również zadbać o odpowiednie otoczenie, oświetlenie. Dochodzi do tego konieczność obróbki zdjęć. A gdyby tak cały proces skrócić 3-krotnie? Dzięki Virtual Car 360 czas wykonywania takiej kompletnej sesji można skrócić do 15 minut, otrzymać wysokiej jakości zdjęcia bez względu na to, kto je wykonuje i co w wielu przypadkach kluczowe, zdecydowanie zoptymalizować budżet marketingowy.
Rozwiązanie spod znaku Virtual Car 360 umożliwia wykonanie zdjęć, których jakość będzie zgodna z wcześniej ustalonym standardem. W ten sposób prezentacja każdego oferowanego pojazdu wygląda podobnie. Twórcy rozwiązania przygotowując się do realizacji projektu, wzięli pod uwagę wszystkie kwestie, które ułatwiłyby pracę podmiotom zajmującym się profesjonalną sprzedażą samochodów zarówno nowych jak i używanych, i na bieżąco udoskonalają narzędzie.

Trzon rozwiązania stanowią dwa elementy: aplikacja Virtual Car 360 Studio oraz platforma, która pozwala na obracanie fotografowanego samochodu w czasie sesji zdjęciowej bez konieczności zmiany pozycji aparatu fotograficznego. Wystarczy wjechać samochodem na obrotową powierzchnię i uruchomić aplikację. Sesja zdjęciowa, podzielona na cztery etapy, jest wykonywana półautomatycznie przez pracowników punktu sprzedaży – wszystko dzięki stworzonej przez MakoLab aplikacji, którą można zainstalować w smartfonie. Zdjęcia trafiają przez sieć WIFI bezpośrednio do aplikacji Virtual Car 360 Manager, gdzie w kilku krokach można przygotować materiał zdjęciowy 360°, dokończyć przygotowanie oferty i rozesłać ją bezpośrednio do największych portali pośredniczących w sprzedaży samochodów.
Virtual Car 360 jest innowacyjnym narzędziem, które w pełni odpowiada potrzebom nowoczesnego użytkownika. Prezentacja samochodu w widoku 360 pozwala obejrzeć dokładnie cały pojazd, tak jak w rzeczywistym salonie jak również jego całe wnętrze, a nie tylko wybrane fragmenty. Prezentacja wykorzystuje Virtual Car 360 Player, na stronie internetowej serwisu ogłoszeniowego.
Player, na podstawie materiałów z sesji zdjęciowej, pozwala na dowolne obracanie pojazdu oraz prezentację wnętrza za pomocą widoku 360 stopni. Prezentację pojazdu można także obejrzeć na dowolnym urządzeniu mobilnym. Twórcy zadbali o to, żeby by wszystkie materiały automatycznie były dopasowywane do różnych standardów formatów mobile.
Ważną informacją dla sprzedawców jest to, że sam player z prezentacją pojazdu może być umieszczony na stronach z ogłoszeniami samochodów i dostosowany do rozwiązań aktualnie wykorzystywanych przez sprzedawców (strony firmowe, Otomoto, Gratka etc.).

Źródło: materiały prasowe.

Zobacz także